VR Zakelijk

Je bent hier:Home-VR Zakelijk

Virtual Reality biedt enorme kansen voor de zakelijke markt.

De techniek is niet nieuw maar kwam niet eerder tot een zo vergevorderde ontwikkeling, de grootste Techbedrijven hebben grootschalig ingezet op de techniek en diverse industrieën volgen in hun voetsporen.

Volgens analisten zal het aantal “VR HMD installs”, dus actieve Virtual Reality brillen in 2017 rond de 70 miljoen stuks liggen. Dit zal naar schatting goed zijn voor $9 miljard in Hardware en ruim $6 miljard in Software gerelateerde omzet.
Volgens een recent verschenen onderzoeksrapport van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs ligt de potentiële omzet van de VR en AR markt rond het jaar 2025 tussen de 80 en 182 miljard dollar.

Alle seinen voor een potentieel explosieve adoptiecurve staan op groen.

Wat kan de zakelijke markt hier mee?

De kansen zijn enorm, en de kansen liggen op talrijke vlakken. Er zijn weinig markten die niet op enig moment in aanraking zullen komen met Virtual Reality.

We noemen in deze korte inleiding slechts enkele scenario’s en ontwikkelingen die momenteel al plaatsvinden.

Makelaars en projectontwikkelaars maken op dit moment al in sterk toenemende mate gebruik van Virtual Reality brillen om potentiële kopers virtueel rond te leiden in te koop staande huizen of nog te bouwen projecten.

Er komt een hele nieuwe manier van Online winkelen tot ontwikkeling.
Mensen lopen over niet al te lange tijd rond in Virtuele winkelcentra om hun aankopen te doen.
Met hun Avatar passen ze kleding, ze bekijken auto’s in een virtuele showroom en zullen hun vakantie niet langer boeken via een 2D internetsite maar lopen liever eerst virtueel rond op de beoogde vakantiebestemming om aansluitend te boeken.

En wat te denken van de kansen op het gebied van FinTech? Moeilijk voorspellen hoe een en ander zal gaan lopen maar ook hier zien we kansen ontstaan. (wellicht kan je straks met Irisherkenning betalen in de Virtuele wereld?)

Er ontstaan hele nieuwe industrieën variërend van makers van VR content in elk mogelijke vorm tot producenten van Hardware en randapparatuur.

Waar ook een heel nieuw speelveld ontstaat is op het gebied van Marketing
De mogelijkheden van Marketing in Virtual Reality zijn, door de specifieke uitwerking van VR op de hersenen gigantisch en zullen leiden tot het ontstaan van nieuwe vormen van marketing.

De mogelijkheden zijn enorm en we staan aan de vooravond van wat door diverse analisten al wel de grootste aardverschuiving sinds de komst van Internet en de mobiele telefoon wordt genoemd.

Virtual Reality in de reisbranche

Door: | 2017-08-15T13:53:48+00:00 12 augustus 2017|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

De reisbranche is een van die sectoren waar je ook de eerste stappen op het gebied van de inzet van Virtual Reality ziet plaatsvinden. Zo bood Neckermann in Belgie in 2015 al een virtueel kijkje op diverse vakantiebestemmingen. Met behulp van de Samsung Gear VR werden klanten in staat gesteld om diverse reisbestemmingen Virtueel uit

Toekomst in de vastgoedmarkt

Door: | 2017-07-03T07:19:13+00:00 3 juli 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|Labels: |

De vastgoedmarkt is een wereld apart en is niet te vergelijken met andere markten. Bij het kopen/huren van een huis of kantoor speelt er altijd een extra dimensie die erg belangrijk is voor mensen. Gevoel en emotie van een ruimte is erg belangrijk maar is online altijd anders dan wanneer je er zelf in staat.

MediaMarkt Utrecht en The VR Room lanceren ‘MediaMarkt VR Room’

Door: | 2017-07-11T15:34:13+00:00 21 juni 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

Is this real life, or is this Virtual Reality? The VR Room en MediaMarkt Utrecht Hoog Catharijne slaan met de  MediaMarkt VR Room de handen ineen om bezoekers te trakteren op een unieke Virtual Reality experience. Elke zaterdag wordt op een speciaal podium voor MediaMarkt een VR playground ingericht, voorzien van de laatste snufjes op

Virtual Reality middel in strijd tegen verslaving?

Door: | 2017-04-24T07:33:54+00:00 13 mei 2017|Categorieën: Gezondheidszorg, VR Zakelijk|

Virtual Reality toegepast als therapie voor alcohol-, tabaks- en drugsverslaving. Enige tijd geleden besteden wij hier aandacht aan de eventuele gevaren van Virtual Reality in termen van gevaar op verslaving, het kan echter ook een middel zijn om juist van verslavingen af te komen! (net als fobieën en PTSS) Een studie die verscheen in het

VR Marketing instrumenten op dit moment

Door: | 2017-04-24T07:33:00+00:00 9 mei 2017|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

Je wilt met jouw bedrijf ook aan de slag met "VR Marketing" maar hebt geen marketingbudget van miljoenen? Dan heb ik waarschijnlijk goed nieuws voor je! Wie inmiddels de term "Virtual Reality'' nog nooit ergens heeft horen vallen heeft redelijk onder een steen geleefd (mijn excuses voor als jij wel diegene bent!) De industrie is

SpaceX en SpaceVR lanceren 360° camera de ruimte in

Door: | 2017-04-18T07:49:50+00:00 19 april 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

Natuurlijk is Virtual Reality perfect geschikt voor het ervaren van zaken die je normaalgesproken niet kan ervaren. Door de ruimte vliegen is daar wel een aardig voorbeeld van. En hoewel je vandaag al kan kiezen uit diverse experiences en games om door de ruimte te vliegen is het meeste nu geprogrammeerd. Maar wat nou als

Big Data en Virtual Reality

Door: | 2017-04-20T09:53:22+00:00 18 april 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

We besteden op VRwereld altijd graag aandacht aan het feit dat Virtual Reality niet enkel gaat over Gaming en 360° video. Er zijn namelijk ook vele zakelijke toepassingsmogelijkheden voor de techniek en vandaag wil ik eens kijken naar het verschijnsel "Big Data en Virtual Reality". Big data is een term die op enig moment is

Virtual Reality, valt het echt zo tegen? [Evolutie]

Door: | 2017-04-14T08:56:14+00:00 12 april 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

Een kritische noot is altijd goed, en daarom maar eens even kijken naar de huidige "State of the Industry". Als we vandaag zeggen "Virtual Reality", hoe geweldig is dat dan? Hoe enorm baanbrekend en "Super Amazing Fantastic" is het dan? Het eerlijke antwoord? We zijn er nog lang niet... Ik hoor met enige regelmaat geluiden

The VR Room brengt Virtual Reality naar hartje Amsterdam

Door: | 2017-03-29T09:24:17+00:00 29 maart 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

The VR Room timmert hard aan de weg, na een succesvolle opening op een perfecte locatie strijkt The VR Room nu neer in onze hoofdstad. En met IN onze hoofdstad bedoelen we dan ook in hartje Amsterdam! Op vrijdag 31 maart opent de eerste High-End Virtual Reality kamer van Amsterdam, aan de prestigieuze Keizersgracht,  haar