VR Zakelijk

Je bent hier:-VR Zakelijk

Virtual Reality biedt enorme kansen voor de zakelijke markt.

De techniek is niet nieuw maar kwam niet eerder tot een zo vergevorderde ontwikkeling, de grootste Techbedrijven hebben grootschalig ingezet op de techniek en diverse industrieën volgen in hun voetsporen.

Volgens analisten zal het aantal “VR HMD installs”, dus actieve Virtual Reality brillen in 2017 rond de 70 miljoen stuks liggen. Dit zal naar schatting goed zijn voor $9 miljard in Hardware en ruim $6 miljard in Software gerelateerde omzet.
Volgens een recent verschenen onderzoeksrapport van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs ligt de potentiële omzet van de VR en AR markt rond het jaar 2025 tussen de 80 en 182 miljard dollar.

Alle seinen voor een potentieel explosieve adoptiecurve staan op groen.

Wat kan de zakelijke markt hier mee?

De kansen zijn enorm, en de kansen liggen op talrijke vlakken. Er zijn weinig markten die niet op enig moment in aanraking zullen komen met Virtual Reality.

We noemen in deze korte inleiding slechts enkele scenario’s en ontwikkelingen die momenteel al plaatsvinden.

Makelaars en projectontwikkelaars maken op dit moment al in sterk toenemende mate gebruik van Virtual Reality brillen om potentiële kopers virtueel rond te leiden in te koop staande huizen of nog te bouwen projecten.

Er komt een hele nieuwe manier van Online winkelen tot ontwikkeling.
Mensen lopen over niet al te lange tijd rond in Virtuele winkelcentra om hun aankopen te doen.
Met hun Avatar passen ze kleding, ze bekijken auto’s in een virtuele showroom en zullen hun vakantie niet langer boeken via een 2D internetsite maar lopen liever eerst virtueel rond op de beoogde vakantiebestemming om aansluitend te boeken.

En wat te denken van de kansen op het gebied van FinTech? Moeilijk voorspellen hoe een en ander zal gaan lopen maar ook hier zien we kansen ontstaan. (wellicht kan je straks met Irisherkenning betalen in de Virtuele wereld?)

Er ontstaan hele nieuwe industrieën variërend van makers van VR content in elk mogelijke vorm tot producenten van Hardware en randapparatuur.

Waar ook een heel nieuw speelveld ontstaat is op het gebied van Marketing
De mogelijkheden van Marketing in Virtual Reality zijn, door de specifieke uitwerking van VR op de hersenen gigantisch en zullen leiden tot het ontstaan van nieuwe vormen van marketing.

De mogelijkheden zijn enorm en we staan aan de vooravond van wat door diverse analisten al wel de grootste aardverschuiving sinds de komst van Internet en de mobiele telefoon wordt genoemd.

Dutch VR Awards 2017 terugblik en prijswinnaars

Door: | 10 maart 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

Op 9 maart 2017 zijn voor de eerste keer de Dutch VR Awards uitgereikt door Virtual Reality Nederland voor de beste VR en AR projecten van Nederlandse bodem. Dit gebeurde tijdens de Virtual Revolutions 2017. De dag word uiteraard begonnen met een rondje Virtual Revolutions 2017 en Rapid Pro, de 2 evenementen die, eigenlijk gezamenlijk,

360° video advertenties in Snapchat

Door: | 8 maart 2017|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

Snapchat is op zich al een platform wat volop in de belangstelling staat van adverteerders. Dat kan je inmiddels ook rustig zeggen van 360° video, maar wat dacht je van een combinatie van de twee? Het is precies de combinatie die OmniVirt belooft waar te maken, 360° advertenties in Snapchat. Inmiddels heeft OmniVirt bedrijven als Universal

Microsoft streeft naar totale dominantie VR en AR

Door: | 7 maart 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, Microsoft VR, VR Brillen HMD, VR Zakelijk|

We weten het allemaal nog wel, de eerste mobiele telefoons. Toen we, begin jaren '90 die eerste "Motorola MicroTAC" en "Nokia 1011" in handen kregen konden we vast nog niet geloven dat het een onmisbaar apparaat zou worden voor een groot deel van de wereldbevolking. Inmiddels zijn er meer mobiele telefoons dan mensen op de aarde

China bouwt een hele stad ten behoeve van de VR industrie

Door: | 7 maart 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

In China kan het, steden die bestaan uit speelgoedfabrikanten, of producenten van sokken. You name it en in China hebben ze er een hele stad van. China heeft inmiddels ook Virtual Reality helemaal ontdekt, het is al mateloos populair en we kennen inmiddels allemaal de goedkope (en vaak niet eens hele slechte) VR brillen die

Online beleving in de vastgoedmarkt

Door: | 28 februari 2017|Categorieën: 360 Virtual Tour, Overig, VR Zakelijk|Labels: |

Tegenwoordig gaat alles online. Of het nou gaat om het kopen van boeken, luisteren naar muziek of het kijken naar de nieuwste films. Bedrijven als Amazon, Spotify en Netflix maken het allemaal erg makkelijk en toegankelijk. Oude tastbare voorwerpen (boeken, lp’s, videobanden) worden gedigitaliseerd. Deze trend spreidt zich uit over alle markten, zo ook de

LG presenteert deze week VR prototype gebaseerd op SteamVR tracking

Door: | 28 februari 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Brillen HMD, VR Zakelijk|

Valve heeft bevestigd dat LG werkt aan een VR headset die gebruik zal gaan maken van SteamVR tracking en, naar alle waarschijnlijkheid, het OpenVR platform. Toen Valve bezig was met het bouwen van het OpenVR platform was de bedoeling al om het zo op te zetten dat niet alleen HTC maar ook andere hardware producenten

Playstation VR al 1 miljoen keer over de toonbank

Door: | 27 februari 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, Playstation VR, VR Brillen HMD, VR Zakelijk|

Eindelijk weer een tastbaar cijfer! Aangezien de heren VR brillen producenten niet heel mededeelzaam zijn moeten we ons helaas met enige regelmaat afvragen of al die fantastische projecties van diverse analisten niet wat stevig zijn. Maar we hebben weer een echt aantal te pakken! Sony heeft namelijk in een interview met de New York Times

HTC plant een Mobiele VR headset voor 2017

Door: | 27 februari 2017|Categorieën: HTC Vive, Marktontwikkelingen, VR Brillen HMD, VR Zakelijk|

Het is een bekend gegeven en heeft een aantal goede redenen: mobiele VR is veruit de meest populaire vorm van Virtual Reality op het moment. De goede redenen liggen met name in aanschafprijs, toegankelijkheid en de hoeveelheid content die er beschikbaar is. HTC, producent van "High -end" (en High-Price) Virtual Reality headset: Vive lijkt zich

Google dupliceert jouw gezicht in VR

Door: | 25 februari 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

Dat klinkt eng ik weet het, het is echter wel een mooie stap in een van de noten die nog gekraakt dienen te worden in Virtual maar ook Augmented en Mixed Reality. Het nabootsten van het gezicht staat vrij hoog op het verlanglijstje van menigeen in de industrie. Voor dit moment zijn er wel "gezichten"