VR Social

Je bent hier:Home-VR Social

facebookSocial Media is al langere tijd niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven.
We delen foto’s en video’s op Facebook, we vinden daar met zijn allen van alles van en als we Televisie kijken gaat dit tegenwoordig niet zelden gepaard met een “tweede scherm” waarbij we via Twitter onze meningen ventileren.
Social Media is eigenlijk niet meer weg te denken uit het leven van tegenwoordig.

Maar wat gebeurd er als Social Media en Virtual Reality elkaar tegenkomen?

De uiteindelijke uitwerking zal pas richting toekomst duidelijk worden maar het is nu al duidelijk dat Social Media een van de belangrijke spelers zal zijn in het VR landschap.

social-trivia1Facebook

Laten we teruggaan naar het begin van de echte Virtual Reality hype, deze vindt zijn oorsprong in Maart 2014. Facebook neemt Oculus Rift over voor maar liefst 2 miljard dollar.
Overbodig te vermelden wat Facebook doet en hiermee overbodig te speculeren over het uiteindelijke doel van Facebook ten aanzien van deze overname.
Waar tegenstanders van mening zijn dat VR een negatieve uitwerking op ons sociale leven zal hebben zijn er even zoveel voorstanders die het tegenovergestelde denken.

Stel je de mogelijkheden even voor: je kan (nu al) met je vrienden in een Virtuele kamer zitten en samen naar bijvoorbeeld Youtube of Vimeo video kijken. Met elkaar chatten en elkaar eigenlijk altijd ontmoeten in de Virtuele wereld.

Hier stopt het niet, ook de Gok industrie heeft Virtual Reality ontdekt. De eerste VR Casino’s hebben hun virtuele deuren inmiddels geopend en de eerste VR Poker Tournaments werden al gehouden.

Het Oculus platform heeft inmiddels zijn eerste Facebook koppeling aangekondigd en er zijn een groot aantal Startups die bezig zijn met alle denkbare vormen van Social Media in Virtual Reality.

Lees hier alles omtrent de laatste ontwikkelingen op het gebied van Social Media in Virtual Reality.

Facebook Spaces voor Oculus gelanceerd

Door: | 2017-04-20T09:39:55+00:00 20 april 2017|Categorieën: VR Apps, VR Content, VR Social|

Facebook heeft tijdens zijn 10de jaarlijke F8 conferentie "Facebook Spaces" voor VR gelanceerd. Facebook heeft inmiddels wel onderkend dat "Social VR" een zeer belangrijke factor zal gaan zijn in de Virtuele Wereld. Veel mensen die zelf een VR bril bezitten zullen dit wel een klein beetje herkennen (of ik ben aan hulp toe) maar na

360° Livestreamen op Facebook

Door: | 2017-04-04T09:24:43+00:00 4 april 2017|Categorieën: VR Apps, VR Content, VR Social|

Live360 is hier! Naast de 360° compatibiliteit voor video en foto is het nu ook mogelijk om te Livestreamen op Facebook in het steeds populairder wordende 360° videoformaat. Er waren al wat voorzichtige signalen in het afgelopen half jaar, zo ging Facebook in December nog een samenwerking aan met NatGeo waarin je live mee kon

Facebook 360 app debuteert op Samsung Gear VR

Door: | 2017-03-13T08:47:08+00:00 13 maart 2017|Categorieën: Overig, VR Social|

Facebook zit tot zijn oren in de Virtual Reality en 360°. In 2014 werd Oculus aangekocht en het bedrijf is sinds die tijd druk bezig om VR en 360° video en foto zoveel mogelijk naar "Mainstream" te duwen. We zien dit bijvoorbeeld aan de ontwikkelingen op Facebook waar inmiddels alweer een tijdje ondersteuning voor 360°

Block Rocking Beats wint eerste prijs in MSI VR Jam

Door: | 2016-12-30T21:12:58+00:00 30 december 2016|Categorieën: VR Apps, VR Content, VR Social|

Met een prijzenpot van $ 80.000 en een deelnemersveld van 600 teams uit 72 landen heeft de Nederlandse inzending Block Rocking Beats van vr specialist Sander Sneek de eerste prijs gewonnen in de MSI VR Jam. Block Rocking Beats is een social music vr experience voor de Oculus Touch en HTC Vive. “Ons doel is

Social VR: Oculus introduceert Parties en Rooms voor Gear VR

Door: | 2016-12-20T15:48:08+00:00 20 december 2016|Categorieën: Samsung Gear VR, VR brillen Mobiel, VR Content, VR Social|

Toen Facebook in 2014 ruim 2 miljard dollar neertelde voor Oculus was de eerste vraag die de meesten stelde al: wat is het exacte doel van Facebook? Voor de hand liggend was het scenario dat ze hun positie als HET Social Medium wilden verstevigen en verder uit wilden bouwen. Logische gedachte maar tot nu was

vTime komt naar iPhone en introduceert nieuwe opties

Door: | 2016-12-12T10:43:09+00:00 12 december 2016|Categorieën: VR Apps, VR Content, VR Social|

Het hing al even in de lucht, maar nu lijkt de kogel helemaal door de kerk; vTime -het virtuele netwerk dat gebruikers sinds 2015 de kans geeft om samen online tijd door te brengen- krijgt een iPhonetoepassing.  (lees hier ons eerdere artikel over vTime) Alsof dat nog niet genoeg is, pakt het bedrijf achter vTime

Oculus zet vol in op Social VR, onthult nieuwe mogelijkheden

Door: | 2016-10-24T08:36:02+00:00 17 oktober 2016|Categorieën: Oculus Rift, VR Brillen HMD, VR Content, VR Social|

Het zal misschien niet als een volledige verassing komen maar Oculus maakte tijdens de Oculus Connect van vorige week, onder andere een aantal nieuwe ontwikkelingen bekend op het gebied van "Social VR" Er zijn in toenemende mate partijen die stellen dat juist Social VR in staat zou zijn om de techniek verder richting Mainstream te

vTime het sociaalste VR netwerk

Door: | 2016-10-24T08:36:19+00:00 13 juni 2016|Categorieën: VR Apps, VR Content, VR Social|

Vergeet Facebook, vTime is het eerste Mobiele Sociale VR netwerk waarin je je vrienden in Virtual Reality ontmoet Slechts een van de uitspraken die er in buitenlandse media al zijn gedaan over vTime, het eerste Sociale Virtual Reality netwerk ter wereld, maar wat is het precies? Aangezien vTime inmiddels beschikbaar is voor Oculus Rift, Samsung

Zo ziet Social VR er uit op Google Daydream

Door: | 2016-10-24T08:36:20+00:00 10 juni 2016|Categorieën: VR Content, VR Social|

Een paar dagen na de bekendmaking dat Google een industriewijd VR platform lanceert; Google Daydream, komen de eerste video's over hoe onderdelen hiervan er wellicht uit komen te zien ook al naar buiten. In een door het Daydream team geposte video maken we kennis met de wereld van "Virtual Reality Multiplayer". De ontwikkeling van dergelijke