VR en Marketing

Je bent hier:-VR en Marketing

Heb je weleens aan de rand van een afgrond gestaan in Virtual Reality?

Het koude zweet breekt je uit, je hart gaat als een gek tekeer en de adrenaline giert door je lijf.
Je komt erachter dat het bijna onmogelijk is om te springen.

Waar televisie gericht is op het wegnemen van je ongeloof is Virtual Reality zo krachtig dat het je geloof wegneemt.
Wat jou betreft sta je namelijk echt aan de rand van die klif en je hersenen schreeuwen je om niet te springen.

Dat is de kracht van Virtual Reality

Hoe komt dat?

Alles wat je waarneemt en dus ervaart zijn feitelijk alleen maar signalen die door je hersenen worden omgezet in jouw ervaring.
Virtual Reality is puur gericht op het creëren van werkelijkheid in de hersenen.

Wat voor kansen biedt dit?

Het menselijke brein onthoudt ruwweg 10% van wat het leest, 20% van wat het hoort en maar liefst 90% van wat het ervaart (of doet)
Het ervaren van Virtual Reality behoort tot die 90%

We gaan in deze sectie in diverse artikelen uitgebreid in op de werking van deze mechanismen en de gevolgen hiervan.

De kansen op het gebied van Marketing zijn groot, zo groot dat we nu pas in het stadium zijn van het oprapen van de eerste snippers.
Virtual Reality biedt letterlijk een hele nieuwe wereld waarin ongekende mogelijkheden voor Marketeers liggen op alle mogelijke gebieden.

Er was nog nooit een medium in staat om zo’n diepgravende inprint en retentie in het menselijk brein te veroorzaken.
Diverse grote merken zijn al bezig met Virtual Reality, Coca Cola, Volvo, Red Bull, Nike en Qantas zijn enkele voorbeelden.

Lees hier het laatste nieuws en achtergronden over alles wat gaat over de combinatie Virtual Reality en Marketing.

Revolutie in de reclame-industrie?

Door: | 16 december 2016|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

Reclame die je echt op het lijf is geschreven; dat is wat YuMe Inc. belooft. We schrijven er met enige regelmaat over: VR en Marketing, het potentieel is groot en dat komt met name door de specifieke uitwerking van Virtual Reality op de hersenen (lees hier hoe groot die uitwerking is en wat de potentiele gevaren

Vergeet de “Selfie”, tijd voor de “Surroundie”!

Door: | 16 september 2016|Categorieën: 360 Camera, 360 fotografie, VR Apps, VR en Marketing, VR Zakelijk|

Dankzij de snelle opkomst van Virtual Reality en betaalbare (en steeds compactere) 360° camera's staan we misschien wel aan de vooravond van een hele nieuwe trend: De Surroundie Eeen Surroundie is hetzelfde als een Selfie met als enige verschil dat de Surroundie wordt genomen met een 360° camera. VR headsets komen in snel toenemende mate beschikbaar

Virtual Reality in de reisbranche

Door: | 31 augustus 2016|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

De reisbranche is een van die sectoren waar je ook de eerste stappen op het gebied van de inzet van Virtual Reality ziet plaatsvinden. Zo bood Neckermann in Belgie in 2015 al een virtueel kijkje op diverse vakantiebestemmingen. Met behulp van de Samsung Gear VR werden klanten in staat gesteld om diverse reisbestemmingen Virtueel uit

Infographic: consument gevoelig voor gebruik VR

Door: | 9 augustus 2016|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

Bedrijven die al actief zijn op het gebied van VR hebben wellicht nog niet heel veel zekerheid over het feit of het de investering waard is. Nieuwe onderzoek suggereert echter dat het wel degelijk de moeite loont, dit zowel op het gebied van merkbekendheid als positieve impact op de omzet. Greenlight VR onthulde recent de

Pokemon Go als Marketingtool

Door: | 1 augustus 2016|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

De onwaarschijnlijke populariteit van Pokemon Go doet wereldwijd nogal wat stof opwaaien, de media storten zich massaal op de hype en het spel heeft inmiddels alle records gebroken. Het aantal Nederlandse spelers werd 2 weken geleden geschat op ruim 2 miljoen en wereldwijd zijn er inmiddels honderden miljoenen spelers actief (of hebben het spel in

VR Marketing instrumenten voor de korte termijn

Door: | 16 juni 2016|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

Virtual Reality is aan een enorme opmars bezig, uiteraard besteden we hier regelmatig aandacht aan de diverse voorspellingen die er door analisten worden gedaan. Het stopt niet bij analisten bij onderzoeksbureaus. Ook diverse grote zakenbanken, waaronder Goldman Sachs, zijn overtuigd van het feit dat Virtual Reality "The Next Computing Platform" gaat worden. Tel daarbij op de gigantische

Albert Heijn lanceert Virtual Reality spaaractie

Door: | 2 juni 2016|Categorieën: VR en Marketing, VR Zakelijk|

's Lands grootste kruidenier stapt ook in Virtual- en Augmented Reality en blijft hierbij uiteraard op de kleintjes letten! Albert Heijn kondigt vandaag zijn nieuwste spaaractie aan: Augmented en Virtual reality kaartjes. Wat ons betreft het perfecte alternatief voor moestuintjes. Dinosauriërs in Virtual Reality Het gaat om een lijn dinosauriërs kaarten waar er in totaal 160