Er is geen platform te bedenken waar het niet uiteindelijk gaat om de Content.

Neem Internet, Gameconsoles, Videostreaming diensten zoals Netflix als voorbeelden; als er te weinig content aanwezig is heb jij, de consument, eigenlijk niks aan het platform.
Dit is bij Virtual Reality uiteraard niet anders:

Content is King

Sinds het begin van de ontwikkeling van de eerste Virtual Reality brillen is er gelukkig al een wereldwijdeĀ Developer Community welke zich op elk denkbaar facet van VR focust.

Een aantal grote partijen in de industrie heeft het belang van goede content ook op tijd onderkend en hebben gezorgd voor goed werkbare Developer kits maar bijvoorbeeld ook trainingen en financiƫle ondersteuning.

Daarnaast zijn er diverse grote partijen in, met name de Gaming en de Filmindustrie die al in een vroeg stadium partnerships aangingen met bedrijven in de industrie.
Zo gingen HBO en Lionsgate een samenwerkingsverband met HTC aan en Samsung met 20th Century Fox. Oculus heeft zelfs zijn eigen filmstudio, Oculus Story Studios, waar het met een team van onder andere oud Pixar werknemers werkt aan Virtual Reality films.

Hetzelfde patroon zien we terug in de Gaming industrie maar ook op tal van andere vlakken onderkennen bedrijven het potentieel van VR en zoeken naar samenwerking.

Lees alles over VR Games, Films, Apps en meer