mg

Je bent hier:Home-mg

Kantoorruimtes kiezen met VR!

Door: | 2017-11-01T14:55:17+00:00 13 september 2017|Categorieën: mg, VR in de praktijk|

De toekomst staat niet stil. Met behulp van VR kunnen we spelletjes spelen, lesgeven, producten ontwikkelen, therapie geven en gebruiken als medische toepassing. Maar wat kan VR voor ons betekenen als we een huis willen aanschaffen of een kantoorruimte huren? Kantoorruimtes kiezen met VR is zelfs al mogelijk! VR gebruiken als marketinginstrument Zoals gezegd is VR

Standalone Oculus Rift in 2018 op de markt voor onder de $200,- ?

Door: | 2017-11-01T14:55:17+00:00 14 juli 2017|Categorieën: mg, Oculus Rift|

In 2018 zou het zover moeten zijn, de eerste Standalone (untethered) Oculus Rift zou dan beschikbaar moeten komen voor consumenten. Dat is tenminste als de diverse bronnen die dit melden betrouwbaar zijn en daar heeft het wel alle schijn van. Zeker als je kijkt naar de mate van detail die er inmiddels al beschikbaar zijn.

Toekomst in de vastgoedmarkt

Door: | 2017-11-01T14:55:17+00:00 3 juli 2017|Categorieën: ag, mg|Labels: |

De vastgoedmarkt is een wereld apart en is niet te vergelijken met andere markten. Bij het kopen/huren van een huis of kantoor speelt er altijd een extra dimensie die erg belangrijk is voor mensen. Gevoel en emotie van een ruimte is erg belangrijk maar is online altijd anders dan wanneer je er zelf in staat.

Deel je Samsung Gear VR ervaring via Gear VR Chromecast

Door: | 2017-11-01T14:55:17+00:00 2 juni 2017|Categorieën: mg, Samsung Gear VR, VR brillen Mobiel|

Tegenwoordig is alles leuk om te delen, voor Virtual Reality geldt dit in hele sterke mate. Het is bijvoorbeeld ook de reden dat VR experience Centers, zonder uitzondering, gebruik maken van een zogenaamd "meekijkscherm". En als je een VR opstelling op een beurs of evenement ziet staan is er eigenlijk ook altijd wel een meekijkscherm

Draadloze VR op de HTC Vive met <7ms Latency (!?)

Door: | 2017-11-01T14:55:17+00:00 1 juni 2017|Categorieën: HTC Vive, mg|

Note: Op de uitgelichte foto zie je de TPcast Tjsa een van de grootste irritaties voor VR bril bezitters is momenteel wel de bekabeling. Iedereen kent het wel: je bent lekker "Room scale" bezig en voor je het weet hang je weer in je bedrading. Je kan hier natuurlijk pragmatisch mee omgaan, zo zijn er

Binnenkort Eye Tracking en Foveated Rendering op je HTC Vive

Door: | 2017-11-01T14:55:18+00:00 28 april 2017|Categorieën: HTC Vive, mg, VR Hardware|

We kunnen inmiddels add-ons aanschaffen om de HTC Vive draadloos te maken (voorbeelden hier en hier) en er is ook behoorlijk wat beweging op het gebied van de HTC Tracker.  Vandaag bereikt ons echter ook het nieuws dat we binnenkort van Eyetracking kunnen gaan genieten op de HTC Vive (lees hier wat dat precies is).

Facebook Spaces voor Oculus gelanceerd

Door: | 2017-11-01T14:55:18+00:00 20 april 2017|Categorieën: mg|

Facebook heeft tijdens zijn 10de jaarlijke F8 conferentie "Facebook Spaces" voor VR gelanceerd. Facebook heeft inmiddels wel onderkend dat "Social VR" een zeer belangrijke factor zal gaan zijn in de Virtuele Wereld. Veel mensen die zelf een VR bril bezitten zullen dit wel een klein beetje herkennen (of ik ben aan hulp toe) maar na

SpaceX en SpaceVR lanceren 360° camera de ruimte in

Door: | 2017-11-01T14:55:18+00:00 19 april 2017|Categorieën: mg|

Natuurlijk is Virtual Reality perfect geschikt voor het ervaren van zaken die je normaalgesproken niet kan ervaren. Door de ruimte vliegen is daar wel een aardig voorbeeld van. En hoewel je vandaag al kan kiezen uit diverse experiences en games om door de ruimte te vliegen is het meeste nu geprogrammeerd. Maar wat nou als

360° Livestreamen op Facebook

Door: | 2017-11-01T14:55:18+00:00 4 april 2017|Categorieën: mg|

Live360 is hier! Naast de 360° compatibiliteit voor video en foto is het nu ook mogelijk om te Livestreamen op Facebook in het steeds populairder wordende 360° videoformaat. Er waren al wat voorzichtige signalen in het afgelopen half jaar, zo ging Facebook in December nog een samenwerking aan met NatGeo waarin je live mee kon