Marktontwikkelingen

Je bent hier:-Marktontwikkelingen

Wij van VRwereld zijn gek op Virtual Reality, daarnaast zijn we ook gek op Financieel nieuws en marktontwikkelingen.Wall_Street_Sign

Onder deze categorie verzamelen we het laatste nieuws op het gebied van alles op het gebied van Financials, strategieën, Forecasts, investeringsrondes, onderzoeksrapporten en verder alles wat te maken heeft met ontwikkelingen in de Virtual Reality industrie.

Wie heeft Apple aangenomen om zijn Virtual Reality projecten te leiden?
Hoeveel is Magic Leap inmiddels waard?
Wat is Google zijn langere termijn strategie ten aanzien van VR?

Je leest het hier als eerste.

Dutch VR Awards 2017 terugblik en prijswinnaars

Door: | 10 maart 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

Op 9 maart 2017 zijn voor de eerste keer de Dutch VR Awards uitgereikt door Virtual Reality Nederland voor de beste VR en AR projecten van Nederlandse bodem. Dit gebeurde tijdens de Virtual Revolutions 2017. De dag word uiteraard begonnen met een rondje Virtual Revolutions 2017 en Rapid Pro, de 2 evenementen die, eigenlijk gezamenlijk,

Microsoft streeft naar totale dominantie VR en AR

Door: | 7 maart 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, Microsoft VR, VR Brillen HMD, VR Zakelijk|

We weten het allemaal nog wel, de eerste mobiele telefoons. Toen we, begin jaren '90 die eerste "Motorola MicroTAC" en "Nokia 1011" in handen kregen konden we vast nog niet geloven dat het een onmisbaar apparaat zou worden voor een groot deel van de wereldbevolking. Inmiddels zijn er meer mobiele telefoons dan mensen op de aarde

China bouwt een hele stad ten behoeve van de VR industrie

Door: | 7 maart 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

In China kan het, steden die bestaan uit speelgoedfabrikanten, of producenten van sokken. You name it en in China hebben ze er een hele stad van. China heeft inmiddels ook Virtual Reality helemaal ontdekt, het is al mateloos populair en we kennen inmiddels allemaal de goedkope (en vaak niet eens hele slechte) VR brillen die

LG presenteert deze week VR prototype gebaseerd op SteamVR tracking

Door: | 28 februari 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Brillen HMD, VR Zakelijk|

Valve heeft bevestigd dat LG werkt aan een VR headset die gebruik zal gaan maken van SteamVR tracking en, naar alle waarschijnlijkheid, het OpenVR platform. Toen Valve bezig was met het bouwen van het OpenVR platform was de bedoeling al om het zo op te zetten dat niet alleen HTC maar ook andere hardware producenten

Playstation VR al 1 miljoen keer over de toonbank

Door: | 27 februari 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, Playstation VR, VR Brillen HMD, VR Zakelijk|

Eindelijk weer een tastbaar cijfer! Aangezien de heren VR brillen producenten niet heel mededeelzaam zijn moeten we ons helaas met enige regelmaat afvragen of al die fantastische projecties van diverse analisten niet wat stevig zijn. Maar we hebben weer een echt aantal te pakken! Sony heeft namelijk in een interview met de New York Times

HTC plant een Mobiele VR headset voor 2017

Door: | 27 februari 2017|Categorieën: HTC Vive, Marktontwikkelingen, VR Brillen HMD, VR Zakelijk|

Het is een bekend gegeven en heeft een aantal goede redenen: mobiele VR is veruit de meest populaire vorm van Virtual Reality op het moment. De goede redenen liggen met name in aanschafprijs, toegankelijkheid en de hoeveelheid content die er beschikbaar is. HTC, producent van "High -end" (en High-Price) Virtual Reality headset: Vive lijkt zich

Google dupliceert jouw gezicht in VR

Door: | 25 februari 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

Dat klinkt eng ik weet het, het is echter wel een mooie stap in een van de noten die nog gekraakt dienen te worden in Virtual maar ook Augmented en Mixed Reality. Het nabootsten van het gezicht staat vrij hoog op het verlanglijstje van menigeen in de industrie. Voor dit moment zijn er wel "gezichten"

Virtual Reality simulator kraanbediening opent deuren op gebied training

Door: | 20 februari 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, Overig, VR & Educatie, VR Zakelijk|

Natuurlijk is Virtual Reality perfect geschikt voor het spelen van Games en andere recreatieve toepassingen. Er zijn echter ook steeds initiatieven in opkomst die een wat meer professioneel karakater hebben. Feit is natuurlijk dat Virtual Reality buitengewoon geschikt is om "real life" situaties te simuleren en dit maakt het bij uitstek geschikt als hulpmiddel voor

Opening The VR Room in Utrecht: een verslag

Door: | 14 februari 2017|Categorieën: Marktontwikkelingen, VR Zakelijk|

Afgelopen vrijdag, 10 februari, was daar de opening van het nieuwe pand van The VR Room in Utrecht. Als eerste viel in ieder geval op dat de bereikbaarheid top is! Dat is volgens mij al een aardig pluspunt, de locatie is tegenover de Jaarbeurs gelegen en is buitengewoon goed bereikbaar met het OV. Ook met